3) zarządzaniem mieniem powierzonym i zakupionym w celu realizacji zadań.
Zarząd Oczyszczania Miasta działa na podstawie:
- przepisów o finansach publicznych,
- uchwały Nr L/295/93 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 lipca 1993 r. w sprawie utworzenia Zarządu Oczyszczania Miasta,
- statutu,
- innych przepisów prawa.
Statut Zarządu Oczyszczania Miasta
tekst ujednolicony
§ 1
[Postanowienia ogólne]
1. Zarząd Oczyszczania Miasta, zwany dalej „Zarządem”, jest jednostką budżetową m.st. Warszawy, działającą na podstawie
1) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.),
2) uchwały Nr L/295/93 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 lipca 1993 r. w sprawie utworzenia Zarządu Oczyszczania Miasta,
3) niniejszego statutu,
4) innych przepisów prawa.
2. Siedzibą oraz obszarem działania Zarządu jest Warszawa.
§ 2
[Przedmiot działania]
Przedmiotem działania Zarządu jest organizowanie i nadzorowanie, prowadzenie w ramach planu finansowego prac związanych z:
1) oczyszczaniem miasta stołecznego Warszawy, w tym:
a) mechanicznym zimowym oczyszczaniem dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych, jeżeli kursuje po nich komunikacja zbiorowa,
b) mechanicznym letnim oczyszczaniem dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych,
c) ręcznym oczyszczaniem placów, chodników, schodów, zlokalizowanych w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych oraz na głównych ciągach ruchu pieszego na tych drogach,
d) prowadzeniem interwencyjnego pogotowia oczyszczania,
e) opróżnianiem koszy ulicznych,
2) – uchylony,
3) – skreślony,
4) – skreślony,
5) wykonywaniem innych zadań związanych z oczyszczaniem m.st. Warszawy,
6) – uchylony,
7) zarządzaniem mieniem powierzonym i zakupionym w celu realizacji zadań.
§ 3
[Organizacja i funkcjonowanie Zarządu]
1. Pracą Zarządu kieruje Dyrektor przy pomocy zastępców.
2. Prezydent m.st. Warszawy nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z Dyrektorem oraz udziela mu niezbędnych pełnomocnictw i upoważnień.
3. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Zarządu i kierowanie jego działalnością,
b) reprezentowanie Zarządu wobec władz, instytucji, organizacji oraz osób trzecich,
c) składanie oświadczeń w zakresie praw i zobowiązań majątkowych do wysokości kwot określonych w planie finansowym,
d) organizowanie i kierowanie działalnością jednostki związaną z obronnością kraju w zakresie odpowiadającym wykonywanym zadaniom.
4. Zarząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
5. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Zarządu dokonuje Dyrektor.
§ 4
Strukturę organizacyjną i zasady funkcjonowania Zarządu określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora Zarządu.
§ 5
[Działalność Zarządu]
Zarząd:
1) prowadzi gospodarkę finansową na podstawie planu finansowego,
2) prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3) posiada rachunek bankowy.
§ 6
[Nadzór nad Zarządem]
Nadzór nad działalnością statutową Zarządu sprawują organy m.st. Warszawy w zakresie swoich kompetencji.
§ 7
[Postanowienia końcowe]
1. Dyrektor Zarządu ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień Statutu.
2. Zmian w statucie Zarządu dokonuje się w trybie właściwym dla jego ustalenia.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń